Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marianne Aeilkema - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Marianne Aeilkema - WaarBenJij.nu

Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Marianne

31 Oktober 2012 | Vietnam, Hoi An

Per auto met privechauffeur van Hue naar Hoi An gereden, klinkt heel luxe, maar is hier heel normaal en niet duur. Ook zo'n chauffeur doet aan toeristische stops. Hij heeft zelf zo zijn adresjes waar hij stopt en daar is dan van alles te koop of te eten.
Wie zich zorgen maakt over ons drukke schema kan nu gerust zijn, want deze twee dagen in Hoi An hebben we heel rustig aan gedaan, omdat we allebei geveld waren door een zware verkoudheid en dus niet fit. Waarschijnlijk opgelopen door de overgang naar het warme buiten en het airco gekoelde binnen.
De eerste middag hebben we kleren uitgezocht om te laten maken, Hielke 2 pakken en ik een jurkje met jasje.
Doordat we niet fit waren hebben we de volgende dag een volledige aroma lichaamsmassage genomen. De massage was heerlijk, maar ben er niet echt door opgeknapt. Wel verbazingwekkend hoe veel kracht die dames in die kleine handjes hebben. In de middag konden we al onze bestelde kleding passen. Had eerst twijfels over mijn jurk, maar ben zeer tevreden met het resultaat. Ook Hielke zijn pakken zien er erg goed uit, maar moeten nog een beetje bijgesteld worden.
Vandaag zijn we gelukkig weer wat fitter en wat actiever. Vannacht heeft het erg hevig geregend en daardoor is het nog steeds bewolkt, maar de temperatuur erg aangenaam. Per fiets naar het centrum gereden en daar even uitgebreid rondgekeken en wat musea en de markt bezocht. Eerste kruiderij aangeschaft en een stuk slang op vloeistof in een flesje, schijnt zeer heilzaam te zijn. Denk niet dat we het gaan nuttigen, maar een grappig souvenir. Ook is me nog een bordje met ingewanden aangeboden voor 20.000 vnd(75 eurocent)."s Middags kwamen we op het rare idee om naar het strand te fietsen. Het waait behoorlijk en het begon ook weer te regenen. De zee is zeer onstuimig en het strand verlaten, we eten een hapje en fietsen in de stromende regen terug in onze zomerse kleding. Niet erg bevordelijk voor onze verkoudheid!
Morgen gaan we al heel vroeg weer verder per vliegtuig naar Nha Trang.

• 31 Oktober 2012 - 20:32

Gea:

Hoi levensgenieters, je hebt toch zeker ook wel zo,n hoedje laten maken in Hue en die souvenier met die slang mag je dat wel mee nemen op schiphol bedoel ik dan he t,is wel slang he ,ik hoop dat je verkoudheid weer wat opknapt en rijden er ook TOMOS brommers. Gr gea